לב העיר

שדרות רוטשילד: הלב הפועם של תל אביב

איזה מושלם זה להתהלך או לבלות בשדרות רוטשילד בתל אביב ועוד יותר מושלם לגור בסביבתן! 

שדרות רוטשילד האייקוניות משלבות היסטוריה עשירה, אדריכלות שנודעת בכל העולם, תרבות וחיי לילה תוססים – כל אלה הופכים את האזור למבוקש ולוהט במיוחד. אין ספק שלגור כאן זה סמל סטטוס. 

נחזור רגע בזמן ונספר ששבשדרות רוטשילד נוצרו בין ארבעת הרחובות הראשונים של תל אביב שנחנכו לאחר רחוב הרצל (הרחוב הראשון בעיר הלבנה) ובניצב אליו. הרחובות נסללו על גבי דיונות חול אשר יושרו ושוטחו, ועליהן נבנו בתיה הראשונים של העיר. התוואי שהפך להיות השדרה היה בעבר וואדי קטן. היה קשה ליישר באמצעים של אז והתנקזו אליו מים רבים בחורף. לכן הוחלט למלא את האזור בחול, להשאירו כשטח פתוח שעליו לא ייבנו בתים אלא בצדדיו, כרחוב עירוני רחב יותר.

שדרות רוטשילד ידועות באוסף מבני הבאוהאוס שלה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הפלא האדריכלי הזה, מאופיין בקווים נקיים ויוצר שילוב אסתטי של עבר והווה.

בנוסף למבנים לשימור, ישנם בשדרות רוטשילד גורדי שחקים גבוהים כדוגמת מגדל "אלרוב", שעיצובו החיצוני של הבניין כולל צורות גאומטריות של גליל מצד אחד, ומנסרה מצדו השני. 

רבים מכנים את השדרה "מוזיאון פתוח" של אדריכלות, בשל היותה מסלול שלאורכו ניתן ללכת ולהתרשם מן ה"מוצגים". נכון שזה מדהים? 

 

 

איפה זה?
שדרות רוטשילד שוכנות בלב תל אביב ומשתרעות מכיכר הבימה ההיסטורית ועד לשכונת נווה צדק השלווה. הרחובות החוצים את השדרה הם נחלת בנימין, אלנבי, יבנה, נחמני, שינקין ועוד, כך שמדובר במיקום מרכזי המציב את התושבות והתושבים בשכונה במוקד של חיי העיר. השדרה מוקפת בבנייני באוהאוס נישאים וברבי קומות מודרניים ומציגה שילוב אקלקטי של סגנונות אדריכליים.

 

מיהו קהל היעד?
שדרות רוטשילד הן הדובדבן שבקצפת. The perfect match לקהל יעד איכותי ואמיד, אותו נחלק לשתי קטגוריות:

במגדלי היוקרה נמצא קהל עם טעם משובח, שמעריך את הסמליות של האזור. קהל זה בעל ממון רב וכולל הייטקיסטים, נשות ואנשי עסקים או בעלי משרות בכירות. הגילאים מגוונים וחלק לא מבוטל של הקהל הם תושבי חוץ, שאוהבים נדל"ן ברמה גבוהה. חלקם ידוענים וחלקם השני סמויים מהעין הציבורית, אך משותף להם דבר אחד – קניית הדירה או הנכס לרוב נעשית מתוך רגש ולא ממניע כלכלי. 

בקטגוריה השנייה נמצא בניינים מרהיבים אך צנועים יותר, ושם קהל היעד הם עולים או תושבי חוץ אמידים, שמחפשים לגור במרכז העניינים התל-אביבי. גם משפחות אמידות או צעירים שעשו הון בעולם ההייטק הם חלק מרוכשי הדירות בשדרות רוטשילד. 

הקסם של שדרות רוטשילד מושך מגוון רחב של א.נשים המחפשים אורח חיים עירוני וקרבה אל מרכזי העסקים והסצנה התרבותית. משפחות נהנות הגישה נוחה אל בתי ספר והפארקים באזור ומוצאות כאן שילוב מאוזן של מגורים בעיר ומרחבים ידידותיים. בנוסף, חובבות וחובבי אמנות וחובבי היסטוריה נהנים מהמורשת האדריכלית העשירה של השדרה ומחשיבותה התרבותית.

מה בסביבה?
מעבר לשדרת העצים האייקונית שלה, השכונה היוקרתית שוקקת חיים ומציעה מגוון מסעדות, בתי קפה, גלריות. בשדרה תמצאו גם מגוון אתרים ומוסדות היסטוריים, כמו בית דיזנגוף (שנקרא היום היכל העצמאות), האנדרטה למייסדי העיר תל אביב. הקיוסק הראשון שהוקם בתל אביב – במרכז השדרה, בין הרחובות הרצל ונחלת בנימין, מוזיאון ההגנה השוכן בשדרות רוטשילד 23, במבנה שנודע בעבר כבית אליהו גולומב ("המפקד הבלתי מוכתר" של ההגנה), בשדרות רוטשילד 46 (בפינת רחוב שד"ל) שוכן "בית לוין", שבו שכנה משפחת לוין האמידה ומאוחר יותר שכנה בו שגרירות ברית המועצות, שעל שמה קרוי הבית עד היום.

הכי מומלץ: לצעוד על השדרה בשעת שקיעה וליהנות מההתעוררות הזוהרת שמגיעה עם רדת הערב. 

מה הומרקט הכי אוהבים באזור הזה?
שדרות רוטשילד הן הלב של הומרקט ויש לכך הרבה סיבות טובות: מהאדריכלות הייחודית שמשלבת מבנים היסטוריים עם עיצובים מודרניים ויוצרת אפשרויות נדל"ן מגוונת, דרך העושר התרבותי שנותן השראה ועד מקומות הבילוי שמוסיפים ניחוח אירופאי.

אנחנו שמחים להציג את הקסם הייחודי והזדמנויות הנדל"ן יוצאות הדופן ללקוחות שלנו, שחולמים על חווית מגורים מתוחכמת ויוקרתית בלב תל אביב.

הלקוחות שלנו
כל צוות הומרקט עובד על אזור מבוקש זה וקהל הלקוחות שלנו נהנה ממבחר של דירות מרהיבות וייחודיות, התפורות למידותיו. לפי אתר מדלן, 115 דירות נמכרו בשנה האחרונה 2022 דירות בלב תל אביב-יפו (זהו אזור שכולל את הרחובות החוצים את שדרות רוטשילד). 123 דירות הושכרו בשנה זו. 

יש כמה סוגי דירות בשדרות רוטשילד, חלקן ממוקמות במבנים הוותיקים בתחילת השדרה, שמאופיינים בסגנון "אקלקטי". סגנון זה היה נפוץ בארץ בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת.
חלקן מהדירות נמצאות במבנים בסגנון הבאוהאוס, הממוקמים בחלק הצפוני שלה (החלק הלבן של השכונה).
ברוטשילד ישנן גם דירות יוקרה, חלקן אף נחשבות לדירות היקרות בארץ והן ממוקמות במגדלי יוקרה כמו מגדל מאייר.
ישנן גם דירות הממוקמות בבניינים היסטוריים, אך בעלי חשיבות אדריכלית שנבנו עד סוף שנות ה-30. רבות מבין דירות אלו ממוקמות בתוך מבנים לשימור.

טווח המחירים הממוצע למ"ר שונה בין מגדלי היוקרה לדירות בבניינים הוותיקים, הן במכירה והן בהשכרה ויש לפצל את המחירים לשתי קטגוריות:  מכירה: 70-60 אלף ₪ למ"ר ושכירות: 10,500 ממוצע שכירות (לרחובות בקו השדרה, לפי מדד מדלן)

רוצים גם דירה בלב העיר? לחצו כאן

 

כולם בפנים!

נשמח לסייע בכל רכישה או מכירה של נכס, לעדכן על כל הפרויקטים החדשים ולהציע את השקעות הנדל"ן המניבות והמשתלמות.

hm-symbol.png thanks.png

הפרטים הועברו בהצלחה,
נהיה בקשר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן