👨‍✈️ הכר את הקברניט: רונן סיונוב

מאת: ניצן ובר-שריג

רונן סיונוב, בעלים ומנכ"ל המותג הומרקט. נושם יזמות ופיתוח במשך כל חייו. נשמח לשתף אתכם בתפיסות העולם והגישות של רונן כדי שתבינו כיצד ספינת הנדלן הומרקט מנווטת על ידי הקברניט הראשי.

 

רונן נשמח קצת להכיר את הומרקט מעבר ולהבין מה היסודות והערכים של החברה וכיצד זה בא לידי ביטוי ביום יום. בתור התחלה מסקרן אותנו לדעת כיצד נוצרה ההשראה להקים את הומרקט?

ההבנה שהעולם הולך לכיוון הטכנולוגי. לא עוד משרדי נדלן בקומת הרחוב. אנשים מחפשים את הזדמנויות הנדלן שלהם ברחבי הרשת והם אוהבים להרגיש שיש יחד אתם מותג חזק ומודרני ולצד זאת באוירה משפחתית ובגובה העיניים.

הנדל"ן הוא אינסופי וזה הקסם שלו, באילו סוגי נכסים מתמחה החברה שלך? האם יש שווקים או אזורים ספציפיים שאתה מתמקד בהם?

אנחנו מאמינים גדולים בהתמחות. זה בא לידי ביטוי במגוון תבניות אצלנו בחברה. תל אביב, העיר האהובה עלינו, מכילה בתוכה רובעים מגוונים וכל רובע מתנהל ממש כמו עיר בפני עצמה מבחינת מגמת מחירים, סוגי התנגדויות, התחדשות עירונית ועוד. ולכן החלטנו להתמקד בשלושה אזורי פעילות מרכזיים: לב העיר כמובן, שדרות רוטשילד המופלאה והסמטאות החוצות. אזור צפון יפו, נווה צדק ופלורנטין השוקקת, וגזרת הצפון הישן עד קו הירקון לרבות מגדלי בבלי ושכונת פארק צמרת האהובה עלינו.

מחלקת שיווק הפרויקטים שלנו עובדת מול מגוון חברות יזמיות ומגייסת פרויקטיים איכותיים לשיווק בטווח אזורי מחיפה ועד אילת, כמובן שיש לנו שפע פרויקטים בטבעת המרכזית של גוש דן.

נדל"ן מושך אליו המון אנשים ומשכך הוא גם ענף תחרותי ביותר. אנחנו מברכים תחרות בריאה, ובכל זאת נשמח לדעת אילו תכונות או אסטרטגיות ייחודיות משתמשים בהומרקט כדי לבלוט מהמתחרים ולמשוך לקוחות?

כאשר לקוח פונה אלינו הוא דבר ראשון נפגש עם סוכן הנדלן, הסוכנים והסוכנות שלנו הם הפנים של החברה והם מייצגים את המותג ולכן הם נבחרים בקפידה. המשפט שלנו למועמדים הוא שאנחנו קצת נודניקים בתהליך המיון ואוהבים לקחת קצת את הזמן כדי ששני הצדדים ידעו שיש לנו מאצ'. אנשי הנדלן שלנו הם קודם כל בני אדם. אינטליגנטים, קשובים, מקצוענים אמיתיים והם לא מתחלפים כל שבוע, יש אצלנו וותק גם של מומחי נדלן שאתנו מעל לעשור. אצלנו הלקוחות מקבלים חוויה מתקנת מניסיונות מגוונים שלהם בתחום הקניה/מכירת נדל"ן, ולכן יש לנו לקוחות חוזרים רבים שמעריכים את העבודה וההשקעה שנעשית בתהליך המשותף שלנו יחד. לקוח שמעריך את הפעילות שלנו ימליץ לחברים ומכאן השמיים הם הגבול.

כיצד אתם מבטיחים שהצוות שלכם יישאר מעודכן במגמות השוק ובשינויים בתקנות הנדל"ן כדי לספק את השירות הטוב ביותר לקונים ולמוכרים?

אנחנו מאמינים שידע ניתן לצבור בצורה רוחבית במגוון דרכים, אבל מה שיהפוך אותך למומחה זו הבערה הפנימית לספוג עוד ועוד ידע ולכן מראש כשאנחנו מגייסים את אנשי הנדלן שלנו חשוב לנו לאתר את הסקרנים מבניהם. בהמשך אנחנו מקפידים בתוכנית העבודה השנתית לנעוץ אירועי העשרה, הדרכות וסדנאות מקצועיות. ובשוטף מקפידים בישיבות צוות ואמצעי התקשורת המשותפת לעלות כל מאמר, פוסט, חקיקה חדשה או עסקה מעניינת שיצאו לשטח. התקשורת בינינו היא על בסיס יומיומי.

קנייה או מכירה של נכס יכול להיות תהליך מורכב, מפחיד לפעמים, איך אתה מבטיח חוויה חלקה וללא טרחה ללקוחות שלך מתחילתו ועד סופו?

צוות מקצועי, עבודה בשקיפות ובצורה עקבית. אנו פועלים עם שיטת עבודה ברורה אשר מוטמעת בכל פעולה שנעשית במשרד. הכל מתועד במערכת הCRM כדי להעביר ללקוח חוויה של מקצוענות. חשוב לנו תמיד לשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלנו כך שמול בעלי הנכסים אנו מקפידים על קשר קרוב שכולל עדכונים שוטפים וגם שיח להכרות אישית הדדית. מול הרוכשים הפוטנציאליים אנו מזהים במהירות את הצרכים ומקפידים ליזום פניות אקטיביות עם נכסים אטרקטיביים עבורם.

המשרדים שלנו מאוד נעימים ומשרים אוירה של בית מודרני, כל לקוח שמגיע מקבל חוויית אירוח, חניה צמודה לנוחיותו ופגישה מפורטת ככל הנדרש.

כאשר הלקוחות מגיעים לבשלות הנדרשת – אנו לוקחים את המושכות ויודעים לבצע את המשא ומתן בצורה מופתית והגונה כך ששני הצדדים יוצאים תמיד מרוצים.

בשנים האחרונות הטכנולוגיה שינתה את תעשיית הנדל"ן. כיצד החברה שלך ממנפת את הטכנולוגיה כדי לשפר את חווית הלקוח ולייעל את התפעול?

זה החזון בהקמת המותג. אנו עובדים עם CRM גמיש שמטרתו אפשרות לייצר אוטומציות בהתאם לצרכים שעולים בשוטף. אוטומציות אלו מסייעות לנו להגיע אל הלקוחות בצורת התאמה מושלמת. אנו מקפידים גם לבצע בקרת איכות דרך בינה מלאכותית וכן באמצעות האזנה לשיחות מוקלטות ודגימת כרטיסים בCRM וכל זאת כדי לשפר את איכות השירות שהלקוח מקבל מאתנו ולייעל את זמני התגובה והעבודה מולו. העולם צועד בצעדי ענק מבחינה טכנולוגית ואנחנו על המגרש עם עוד הפתעות ופיתוחים שמתבשלים בימים אלו ממש.

אמון חיוני בעסקאות נדל"ן. איך אתה בונה ושומר על אמון עם הלקוחות שלך, ואיזה תפקיד ממלאת השקיפות בעסק שלך?

אמון זה א' ב' בעסקי הנדל"ן. לקוחות חוזרים הם הגושפנקא הכי חזקה לכך, גם מאגר הלקוחות שלנו שמורכב מאנשי עסקים ובעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי מוכיח כי הומרקט פועלת בשקיפות ובמקצוענות מול הלקוחות. מדד BDI נותן זווית הסתכלות נוספת על איכות החברה ופעילותה.

אבל מעל לכל אלו, קשר ישיר ובגובה העיניים עם הלקוחות שלנו, הכרות אישית אתם ורצון כנה לסייע בכל מה שיבקשו זה מה שהופך את האמון לחלק בלתי נפרד ממערכות היחסים שלנו עם לקוחותינו.

ועכשיו קצת בנימה יותר אישית – כבעלים של החברה, אילו היבטים בעבודה שלך מביאים לך את מירב הסיפוק וההגשמה?

יש לנו נפח גדול של לקוחות ורק עבודה עקבית תניב הצלחות. כאשר אני רואה את צוות הומרקט עובד בסינרגיה ובדרך עבודה נכונה ושיטתית בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו, באופן טבעי העסקאות מגיעות ומשמעותן היא שהצלחנו לסייע לעוד בעל נכס ולעוד לקוח שחיפש את הבית המושלם עבורו, וזהו רגע מספק מאוד.

נדל"ן יכול להיות גם מתגמל וגם תובעני. איך שומרים על איזון בין עבודה לחיים תוך כדי ניהול חברה מצליחה?

אני מוקף בצוות איכותי ומקצועי ובאנשי אמון. ברגע שאלו נמצאים סביבי אני יכול להתחיל לבזר סמכויות. הביזור מתרחש בשגר ושכח. הצוות סביבי מדהים. לכולם יש מטרה משותפת וההצלחה היא של כולם, כל אחד יודע בדיוק מה תחומי האחריות שלו ומה נדרש ממנו ברמת היעדים היומיים והשנתיים וכולם פועלים למטרה הזו. נדלן תמיד יהיה תובעני, זה בילד אין בתחום, אבל בתור איש משפחה אני יודע גם להקדיש את העוגנים לאישה ולילדים ולדעת להטעין את עצמי באנרגיות מחודשות כדי להיות מנהל מלא אנרגיה לעשיה ופעילות מחשמלת במשרד.

מה אתה מאמין שמייחד סוכן נדל"ן מצטיין באמת, וכיצד אתה מנחיל את התכונות הללו לחברי הצוות שלך?

חריצות, יכולת למידה, סקרנות, עקביות, יכולת להסתגל לשינויים.
את הצוות בהומרקט אנו מגייסים לפי הפרמטרים הללו. זו נקודת הפתיחה. אני יכול לפגוש איש נדלן מדהים מקצוען אמיתי אבל אם אני מזהה שאין לו את התכונות הללו זה פשוט לא יעבוד בהומרקט.
אנחנו מעודדים בשוטף התנהגויות שמבליטות תכונות אלו, ומי שמגיע עם קמצוץ מהן נדבק במהרה בתרבות הצוותית שיש פה ופתאום כל התכונות הללו מעלות הילוך.

במבט לאחור על המסע שלך כבעל מקצוע בתחום הנדל"ן ובעל עסק, איזו עצה היית נותן למישהו שרק התחיל בתחום הזה?

למי שמתחיל – מדובר בריצת מרתון, אם תתחיל מהר מידי לא יהיה לך אויר או שהרגליים יקרסו. חייבים לתכנן את הקריירה בנדל"ן בצורה שקולה ולא כגחמה של כסף גדול. יש פה תהליך, יש תקופת התלמדות לא קלה, יש צמיחה וגדילה. חשוב לעשות את כל השלבים הללו ליד האנשים הנכונים שיעזרו לך להשריש שורשים בריאים ובמרוצת השנים תצמח לעץ גבוה עשיר בפירות מתוקים.

מה העתיד צופן לעולם הנדל"ן ולהומרקט בפרט?

הנדל"ן כאן והוא כאן להישאר. כשמסתכלים אחורנית תמיד היו תקופות מורכבות אבל המגמה תמיד היתה עליה. בארץ כמות האנשים גדלה מידי שנה וגם בישראל לאנשים חשוב שיהיה בבעלותם נכס, זה איזשהו עניין תרבותי שלנו. הביקוש תמיד יהיה ולכן נדל"ן תמיד יתרחש. במהלך השנים אני צופה גדילה בנפח הפעילות וכניסה לאזורי השקעות, נדל"ן חו"ל ויזמות.

הומרקט תהיה כאן תמיד כדי לסייע לבעלי נכסים ולרוכשים לקנות את הנכס האידיאלי עבורם.