מה חובה לדעת רגע לפני שנכנסים לעבוד בתחום התיווך?

מאת: ניצן ובר-שריג

תחום הנדל"ן הוא אחד התחומים שהכי מושכים אנשים לעבוד בהם – הפוטנציאל לכסף גדול, להצלחה, לטיפול במשאי ומתן מורכבים, מכירת דירות יוקרה ועוד ועוד. התחום אכן מדהים (מניסיון) וגם קשה (מהרבה ניסיון). ולכן רגע לפני שאתם מחליטים שזה הBINGO שלכם, אנו מציעים כמה נקודות שחשוב לשקול ולהתייחס אליהן. מדובר בהמלצות בלבד (אבל לטעמנו די טובות). אז בואו נצא לדרך!

אנו מאמינים גדולים באיסוף מידע ובמחקר תמידי ולכן ההמלצה הראשונה שלנו עבורך היא לחקור ולהכיר את התחום לפני שאתה צולל פנימה – דבר עם אנשים שעובדים בתחום, נסה להציע את עצמך כסטאז'ר ליום יומיים, דמיין את עצמך כל היום בשיחות עם אנשים.

הבנת שזה התחום בשבילך? שמחים לשמוע! זה הזמן לחקור את החברות הפעילות במקום בו תרצה להתמקצע – כנס לאתר האינטרנט של כל חברה, תעשה גיחה לאינסטגרם להרגיש את הFEEL וכמובן לא לפסוח על אתר מדל"ן בקטגוריית משרדי תיווך שם תוכל לראות את החברות המובילות ואת הביצועים בפועל של כל אחת. אנחנו גאים להוביל במדד מדל"ן כבר שנה רביעית ברציפות.

סמן לך כמה מקומות שהיית שמח להשתלב בהם ופנה אליהם באופן יזום וישיר לצורך השתלבות כסוכן נדל"ן. כל מקום והתנאים והדרישות שלו. למשל אצלנו בהומרקט יש להעביר קורות חיים למנהלת משאבי אנוש אשר בוחנת את הניסיון והידע ביחס לתפקיד המוצע. לאחר מכן אנו מקיימים עם המתאימים ביותר מספר ראיונות וגם יש משימות מעניינות ברקע. אנחנו אולי קצת "נודניקים" בתהליך אבל בסופו של דבר אנו לוקחים ברצינות את גיוסי ההון האנושי שלנו ולכן חשוב לנו שזה יהיה MATCH  PERFECT עבור שני הצדדים.

ברגע שתתחיל לפגוש כמה משרדי נדל"ן ואנשי נדל"ן חשוב שתדייק מה הצורך שלך, מי אתה ומה חוזקותייך כדי שבחירת מיקום הפעילות הנדל"נית שלך יהיה הכי נכון עבורך. למשל אם אתה זאב בודד אל תכנס למקום שעבודת הצוות שם היא קודש. אם אתה חייב ליווי ותמיכה בתחילת הדרך אתה חייב משרד שיודע לתת את זה ברמה הפרקטית ולא רק הרעיונית, אל תהסס לשאול שאלות כדי לסנן מקומות שפחות רלוונטיים לך.

במקביל לחיפוש יש להיערך מבחינה כלכלית לשנה של עליות ומורדות, אנו קוראים לה שנת הסטאז'. לרוב בהומרקט אנו מזהים שהעסקה הראשונה תבשיל לאחר לא פחות מ90 יום. וגם לאחריה זו תהיה שנה של הרבה למידה, התבססות, היכרות ורישות קשרים. בשנה השניה אנו רואים קפיצת מדרגה משמעותית ועליה על גל של יציבות.

מצאת את המקום המושלם בשבילך והתחלת לעבוד? מברוק!
אנו ממליצים להיערך לריצת מרתון – לחלק נכון את המשאבים הכספיים והמנטאליים

ניתן מילה על המשאבים המנטאליים – אורך רוח. אנו יודעים מה עובר במח של איש מכירות (אני אביא עסקה תוך חודש ואפתיע את כולם). כל הכבוד על האמביציה זה מבורך אבל זה גם עלול להפיל אותך בפח. אנו קוראים לזה נקודת השבירה הראשונה. אל תיפול בה. חייבים להבין שבהתחלה באת ללמוד, תהיה סבלני, תתצפת, ,תהפוך זמנית לספוג, תהיה זבוב על הקיר. השקט הזה וההתכנסות ישרתו אותך בטווח הרחוק.

גם כשעברת את שלב ההתלמדות ועלית על הגל, נדל"ן הוא תחום נוצץ אך שוחק ואתה חייב ללמוד מה מטעין לך את המצברים ומה עוזר לך להניע את עצמך בכל יום מחדש (כושר, שקיעה בים, בירה עם חברים, זמן עם הילדים), אל תשכח לשים את זה בלוז אחרת תחווה שחיקה קשה.

אל תישאב לעסקה אחת שתהיה כל עולמך, זו אחת הטעויות הגדולות של אנשי נדל"ן. עסקה לא נסגרת עד שהיא נסגרת ואתה חייב להכין תמיד שחקני משנה ועסקאות מקבילות. היתרון אצלנו בהומרקט שברגע שקיבלת הצעת מחיר יש את מנהל המכירות שדואג לקחת על עצמו את כל האחריות לקדם את העסקה ואתה יכול להתפנות לקדם לקוחות אחרים לעסקאות מקבילות ולייצר את הצעות המחיר הבאות שלך.

תהנה מהדרך. חשוב לזכור כל הזמן שאנו פה כדי לסייע לאנשים ולתת את השירות הכי מקצועי שיש. נדל"ן זה קודם כל עבודה עם אנשים, תהנה מהמפגש ומהשיח, תקפיד להכיר כל אחד לעומקו כי זו הדרך להיות אושיית נדל"ן ומקצוען בתחום.

רוצה להצטרף להומרקט? לחץ כאן